غرامت عمر و زندگی

خ درمان خانواده
فروردین ۱۱, ۱۴۰۰
خ شخص ثالث خودرو
فروردین ۱۱, ۱۴۰۰

غرامت عمر و زندگی

فرآیند پرداخت غرامت فوت در بیمه زندگی

  1. اعلام کتبی خسارت توسط بیمه شده، بیمه گذار و یا ذینفع طی حداکثر ۳۰ روز با امضاء و تاریخ

۲. خلاصه رونوشت علت وفات، گواهی فوت یا گواهی پزشکی قانونی و جواز دفن

۳. ارائه اصل بیمه نامه معتبر عمر و سرمایه گذاری

۴. تصویر برابر اصل کلیه صفحات شناسنامه باطل شده متوفی

۵. گواهی حصر وراثت در صورتی که استفاده کنندگان وراث قانونی درج شده باشند.

۶. گواهینامه معتبر بیمه شده متناسب با وسیله نقلیه مورد استفاده در صورتی که حادثه براثر رانندگی باشد.

۷.۱. اگر فوت در بیمارستان اتفاق بیفتد: رونوشت برابر اصل کلیه اسناد و مدارک مربوط به هزینه ها شامل گزارش اتاق عمل، گزارش اسکن، رادیولوژی، خلاصه پرونده پزشکی

۷.۲. اگر فوت حادثه باشد: کلیه گزارشات نیروی انتظامی مربوط به حادثه که در آن هویت بیمه شده دقیقا مشخص باشد و گزارش معاینه جسد

۷.۳. در صورت وجود مقصر حادثه: شکایت بیمه شده به مراجع ذیصلاح در غیر اینصورت تایید نیروی انتظامی مبنی بر متواری شدن مقصر حادثه

فرآیند پرداخت غرامت ازکارافتادگی در بیمه زندگی

الف) اگر علت بیماری باشد، زمان شروع بیماری و منشاء ناتوانی باید حداقل یک سال پس از تاریخ صدور بیمه نامه و یا شروع این پوشش باشد.

ب) ناتوانی در اثر حادثه یا بیماری بیمه شده می بایست از زمان شروع حداقل شش ماه بلا انقطاع ادامه یابد و مراتب از طرف پزشکی قانونی و پزشک معتمد تایید گردد.

ج) شرایط استفاده از پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه و دریافت مستمری ناشی ازکارافتادگی تا سن ۶۰ سالگی یا ۱۰ سال هر کدام زودتر اتفاق بیافتد می باشد.

د) چنانچه علت ازکارافتادگی، نقص عضوی باشد که در اثر حادثه به وقوع پیوسته باشد درصورت فعال بوده پوشش نقص عضو سرمایه ای جداگانه پرداخت خواهد شد.

مدارک لازم:

  1. گزارش اولیه مراجع درمانی در روز حادثه یا بیماری
  2. شرح گزارش بیمارستانی که مصدوم را پذیرش کرده
  3. اصل یا تصویر برابر اصل پرونده پزشکی و بالینی مصدوم
  4. گواهی انجام دوره درمان توسط پزشک معالج و اعلام عوارض به جا مانده
  5. کلیه رادیوگرافی ها، اسکن ها و گزارشهای مربوط به قبل و بعد از اعمال جراحی
  6. اصل یا تصویر برابر اصل کلیه نظرات پزشکی قانونی

فرآیند پرداخت غرامت بیماری های خاص

  1. اعلام کتبی خسارت توسط بیمه شده، بیمه گذار و یا ذینفع در مهلت مقرر حداکثر ظرف ۱۵ روز
  2. رونوشت برابر اصل بیمه نامه و درصورت فوت بیمه شده اصل بیمه نامه
  3. کلیه مدارک مستند درمانی مربوط به بیماری و سوابق شروع بیماری
  4. دفترچه بیمه، بیمه شده (در صورت موجود بودن )
  5. گزارش پزشک در خصوص شرح پرونده و نتیجه گیری پزشکی از آن
  6. اظهار نظر پزشک معتمد بیمه گر در خصوص تایید بیماری
  7. خسارت های ناشی ازدرمان بیماری در صورتی قابل پرداخت است که منشاء وقوع بیماری قبل از صدور بیمه نامه نباشد.
  8. اگر شخصی یکبار از غرامت بیمه بیماری های خاص بیمه نامه عمر خود استفاده کرده باشد  این پوشش از بیمه نامه حذف می گردد و جهت استفاده در سال های بعد می بایست مجددا درخواست خرید پوشش را از بیمه گر نماید و با تایید پزشک معتمد و مدیریت بیمه های عمر انفرادی و با حذف پوشش استفاده  شده  با صدور الحاقیه سایر پوشش ها ارائه خواهد شد .

 

دیدگاه ها بسته شده است